I was there.

Moaning Myrtles for the win <3

Hm, jag har inte bloggat på ett antal dagar. I guess I've been busy. Vad har jag gjort då? Hm, let's see.

Måndag.
Jag...gick till skolan. Hade Historiaprov, det gick inte så bra som jag förväntat mig eftersom det var tre analysfrågor (som var 15 poäng av 30), och jag är typ dels inte så jättebra på sånt, och jag hade pluggat mer på fakta och the general idea, eftersom de andra proven vi har haft bara haft typ en sån stor fråga. Menmen.

Tisdag.
Fick tillbaka Engelska-uppsatssak som vi gjorde förra veckan, det var typ nationella från förra året. Fick MVG :D det enda som var dåligt var typ att jag hade använt 'should' tre gånger i en mening xD
Jonas snodde min kamera och typ tog 2970247 bilder (som jag inte orkat titta på nor har jag orkat lägga upp några bilder på min bilddagbok) samt filmade ett långt klipp som slutade med att han slog Alex i huvudet med kameran. Jag älskar min klass xD <3
Vi hade musik och det sög :) Sen repade Tempusbyte på kvällen, var ganska trevligt :D jag var inte lika sur som jag brukar, för jag hade inte haft andra muskiskolegrejor och hade hunnit vara hemma och vila. Vi ska typ antagligen köra på en annan tid nästa termin, det är bra, för tisdagar blir väldigt utmattande xO

Onsdag.
Vi läste Karl-Bertil Johnson's julsaga på svenskan :') "Jag har närt en kommunist vid min barm!" x'D <3
Vi hade gympa och vi dansade juldans runt en gympajulgran x) den var hot stuff. Men jag fick aldrig något kort på den :(
Jag läste ut Let It Snow!

Torsdag.
Kemiprov, som jag inte failade på så mycket faktiskt :D men jag hatar fortfarande när folk snackar om prov. Håll käften liksom >.<
Fick VG+ på matteprovet (bättre än förra :P), nu måste jag bara vara duktig och få MVG på Nationella för att få MVG i slutbetyg i kursen. Bara jag gör några tal varje dag borde det gå finfint :P
Sen var det julrockkonsert på musikskolan, jag sjöng med Epic Fail (last minute namngivning), vi spelade sist och körde Hold The Line, Weak och Detroit Rock City. Det gick bra :D

Fredag.
Är i princip idag, så detta kommer antagligen bli längst :P
Ja, jag vaknade vid sju, lite trött, men det var ändå upp senare än vanligt, och dessutom var jag ju pepp på att få jullov. Jag tog en låååång allmänt zombieaktig, miljöfarlig dusch (jag duschar väldigt långsamt på morgonen), tog det rätt så lugnt, gick till bussen. Jag älskar att ta bussen på fredagar, det är så tomt och 713 är också härligt tom eftersom jag tar en tidigare än jag (och alla andra) behöver. Jag kom till skolan 40 minuter för tidigt, visste inte riktigt vad jag skulle göra, så jag satte mig i en soffa och läste lite i RED, den sista boken från Amazon-paketet som dök upp för en månad sen. Ska dock läsa om Paper Towns under jullovet, ska skriva om den till engelskan :D
I alla fall, när klockan närmade sig tio gick jag till hus fyra och väntade där istället, för då hade fler från min klass kommit (eller okej, när jag satt och läste kom faktiskt Eray dit, men vi snackade inte för han hade kompisar där och vi har inte så mycket gemensamt ärligt talat). Historian började, Martin hade med sig sin dotter igen (hon är jättesöt! :''D <3) och stod och babblade i några år om provet, vilket gjorde mig och Gabriel oerhört frustrerade. Jag hatar verkligen att få tillbaka prov, men jag hatar ännu mer om läraren står och snackar om provet man ska få tillbaka vilken sekund som helst. Jag fick i alla fall precis VG, vilket var ganska nice. Det kunde ju gått bättre, men Martin sa att nästa prov bara skulle ha typ en analysfråga så då lär jag inte faila lika mycket om jag pluggar bra x)
Vi fick av någon anledning sluta väldigt tidigt från historian (vi skulle sluta 10.50 för avslutningsgrejor, men han släppte oss halv typ), så vi gick och satte oss i datasalen i hus fem. Jag tittade på när folk spelade tetris, sen blev klockan elva så då gick vi ner till samma klassrum som vi haft historia i och träffade våra kära mentorer, fick lite pepparkakor, nya busskort (de börjar gälla 2 januari, jag börjar den åttonde :D), vårterminens schema och små onödiga gröna lappar med julhälsning från rektorn.
Efter det väntade vi i kylan på att få komma in i gympasalen, det tog ett tag. Det var en trevlig avlsutningssak i alla fall, det var fem elevnummer (två gitarrsnubbar som spelade en jätteseriös och oerhört ogrov omgörelse av Umbrella, en tjej som spelade en egen låt på piano, Emma som spelade sin systers låt på gitarr och tjejensomsjöngBetlehemsStjärnajättefintpåluciatåget, snubbensomspeladetrummorsomnogheterjacob och en snubbesomärganskalikVillefrånLivetEnligtRosa-serien spelade bas, plus en osynlig trummis körde Utan Dina Andetag och Here I Go Again), sen höll rektorn ett tal (mycket bättre än rektorn på min förra skola), och sen sjöng lärarkören en Christmas Carol, de sjöng inte så jättefint men de var söta :)
Efter att ha kämpat oss ut ur gympasalen gick vi till Shirin och fick veta våra resultat på kemiprovet. Jag fick VG+, ett poäng från MVG. dkhaldh drygt. Men jaja. Sen stod (satt senare) jag och Gabbe och väntade på Chonge och Redoz ett tag. Klockan var halv ett då, vi är väldigt sega xD När de var klara gick vi ner till skåpen, och Gabbe var gullig och gav oss julklappar i form av klubbor xD <3
Vi bestämde oss för att åka upp till Tullingebergs pizzeria och äta, så vi gick till busshållplatsen, men bussen skulle inte gå förrän om ett år, så vi gick några stationer och det slutade med att vi gick hela vägen. Alla åt kebabpizza förutom Gabbe x)
Chonge var seg på att äta, vi gick ner till skolan igen, Chonge och Redoz gick till Flemingsberg och Gabbe följde mig tillbaka till busshållplatsen. Jag tog 15.08-bussen, en timme senare än vanligt. Det var mörkt när jag kom hem xD
Men en trevlig dag iaf :)
När jag kom hem såg jag massa på Gilmore Girls, sen sov jag ett tag, åt middag. Vid tio började jag städa mitt rum, och vid elva någon gång satte jag på Love Actually på datorn medan jag städade. Den är så härligt julmysig <3
Nu ser det i alla fall ganska resonligt ut i mitt rum, måste sortera lite papper och så menmen. Imorgon har syster fest, the parents ska dra till Barbara men jag stannar hemma, så vi ska slänga in alla Jansons saker i mitt rum så att jag kan hålla honom sällskap typ x)
Imorgon ska jag förresten på hoggträff på dagen. Ska bli trevligt, har inte träffat Potterpeople sen Beedle The Bard-kön. Borde egentligen klämma in lite julklappshandlande där också :S
Jaja, det blir säkert bra. Nu ska jag nog gå och lägga mig snart så jag är pigg imorgon :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0