Jingle Spells.

I Solemnly Swear That I Am Up To Good Cheer - The Remus Lupins
(Hahah, jag spelade upp den i köket först, mamma bah "Fy vad falskt han sjunger!!" x'D)
Anywho, massa mysig början, det känns så...mwip <3 sen efter en tredjedel av låten känns det som att det blir en annan låt, fastän det är samma spår, och då blir det verkligen The Remus Lupins, Alex-awesome liksom <3

Christmastime at School - Gred and Forge
Så typisk Gred and Forge. Den är kort, typisk rockig och Jarrod som skriker <3

Let Me Be Your Christmas Tree - The Whomping Willows
Den känns lite old school-Whompy. Senaste man hört är ju Big Whompy (wrap), och låtarna innan var lite mer elgitarr, nu är det akustiskt, old school Whompy! Fint, referenser till förra årets Big Whompy låt som är helt underbar ofc x) <3

Nargles In The Mistletoe - The Moaning Myrtles
Refrängen är helt mysig, och typisk Moaning Myrtles. Mycket piano, lite gitarr i bakgrunden. Lauren och Nina är så awesoooome. Och sticket, typ mysigt upprepigt, sen melodica? Hahahah Solitary Snape minnen liks :P

Candle In The Window - Tonks and the Aurors
Typ...skum början x'D nejmen liksom ganska deprimerad :O om Tonks som saknar Remus typo. Jag vet inte, jag gillar inte Tonks and the Aurors så mkt, har aldrig riktigt lyssnat på dem. Denna vinner mig inte direkt :/

It's Still Snowing - Catchlove feat. Danny Dementor
Alltså bästa låten nånsin? Jag älskar verkligen originalet, och jag älskar verkligen Danny Dementor, så kombinationen är ju oslagbar!
Älskar verkligen introt :D Det är samma intro som originalet, bara att typ varannan ton vibrerar någon sekund. Jag trodde skivan hackade först x''D
Älskar DD's delar <3 Efter ett tag kommer han och har värsta referensen till Jennifer Lopez, det där med Bronx osv, så jävla bra x'D <3 Typ "Don't be fooled by the locks that she got, she's just Gi-Gi-Ginny from the block" x') <333

Santa Don't Judge Me - The Parselmouths
Typ bara Kristina (utan Brittany alltså :O), och sen spelar Lauren gitarr (antar jag, sen sjunger hon lite också). Den är mysig, men introt påminner lite om en annan av deras låtar, typ It's Never Going To End eller nåt heter den. Båda är bra iaf x)

An Epic Christmas Tale, Chapter 2: Murder at the Top of the World - The Mudbloods
Uppföljare på deras förra Jingle Spells-låt. Jag vet inte, jag tycker nog bättre om Chapter 1 :P Dens refräng är liksom svängigare eller nåt x)

12:05 a.m. - Ministry Of Magic
Jag älskar alltid MoM <3
Den är inte lika elektronisk som de flesta av deras låtar, den är mer akustisk.
Den känns mer generell än deras förra Jingle Spells-låt, den var ju fokuserad på George's öra-incident.
Den är massa mysig, bryggan är liksom pampig på nåt sätt med massa röster, det känns väldigt juligt x) <3
Det enda dåliga är att den är lite kort xO

It Came Upon A Midnight Clear - Oliver Boyd and the Rememberalls
Den känns typisk OBatR :3 jag gillar nog förra JS-låten bättre, menmen. Jag vet inte, det känns som att massor av hans låtar låter likadana :O förutom End of an Era och Open at the Close, de är helt jhdkjf. Men jag har iofs inte hört så jättemånga av hans låtar :O

Christmas at the Leaky with You - Justin Finch-Flecthley  and the Sugar Quills
Börjar med gullig konversation om vad jullåten ska handla om, innehåller The Fat Friar, han är helt underbar! :'D sen ringer han SUE :''D <3333333 hihihhiihhihihihih hon är så awesome <3 hon bah "Ni måste ha bjällror!!" :'D

I've Been A Very Naughty Girl This Year - Swish and Flick
Hahahah, jag älskar wrap xD <3
Den påminner lite om The Parselmouths låt, rent textmässigt. Awesome though. Älskar refrängen x'D <3

The Mandrake's Carol - Roonil Wazlib
Början är jättemysig med fint gitarrspel <3 och texten är så söt x)

A Very Voldemort Christmas - Draco and the Malfoys
Hahahahah så lol x'D Början påminner jättemycket om en låt men jag kommer inte på vad den heter :O
Men alltså texten är så mysig x'D det pratas ganska mycket, och sen när det sjungs är det jättehappygoofy melodi som gör en glad :''D Tomten är tydligen italienare? x'D

A Ministry Approved Christmas - Peeved
Alltså Peeved är så awesome! :'D
Jag blir så glad av att lyssna på hans låtar x') han är SÅ PERCY! Liksom, hur han pratar i början. gaaahhh, underbart x'D

Draco's Christmas Wish - Riddle TM
Riddle TM är också massa bra :D jag tror att de är två systrar, men jag är verkligen inte säker :O *kolla up på myspace*
Okej, Victoria, som sjunger lead vocals, sjunger verkligen jättebra :'D jag älskar hennes röst <3 och de bor i oxford typ :333
Refrängen är helt mysig! Och bjällror i bakgrunden :DDD

Christmas Mirror - The Butterbeer Experience
Mwip, jättemys om Mirror of Erised <3 älskar pianot, och refrängen <333 typ favoritlåten av henne förutom Accio Hot Guy x))

Snowy Owl - Harry and the Potters
Hahahah början x''D De sjunger fett seriöst på ett oseriöst sätt x) sen säger de det traditionella "Hello, I'm Harry Potter"-"And I'm Harry Potter!" 
Hihihih finaste slutet på skivan <3


Kommentarer
Postat av: Elin/Sugar

JAG ÄR AVUNDSJUK :( Jag vill ha ._.

2008-12-22 @ 23:17:03
URL: http://quileuteheartbeat.blogg.se/
Postat av: hanna

ÅHÅHÅHÅHÅ MÅSTE FÅ TAG PÅ JINGLE SPELLS 2!!! trodde jag skulle kunna sno den av sampo innan jul men han fick sin värsta sent. jag vet faktiskt inte ens om han fått den än :O

2008-12-28 @ 18:31:05
URL: http://hannamariefiddeli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0