Stuffs.

Jag skippade simning idag eftersom varken Bea eller Helena skulle simma och jag pallade verkligen inte vara ensam tjej. Dessutom skulle jag sluta en timma senare istället, vilket skulle göra att jag antagligen inte skulle hinna till gitarren och dryg skit.
När jag kom hem var hela familjen hemma. Mamma och pappa skulle åka till nåt ställe för att fira papis 50-årsdag, och kommer tillbaka imorgon. Cec skulle inte på föreläsning men åkte för några minuter sen till stan (eller typ inte, till sthlms universitet alltså), hon ska skriva på kontrakt för korridorsrum nära kräftis (delen av SU där hon läser matte alltså), vilket känns fett läskigt för mig. Hon ska flytta nån gång efter första januari, och liksom aaaaahhh hon är 20 och stor och kommer inte finnas i källaren länge till (som låter fett skumt men alltså hennes rum är ju i källaren). Fast å andra sidan så kommer det vara lite skönt. Och jag kan komma och hälsa på hos henne när mami och papi är dryga.

Min syrra lyssnade på radio, typ P3 eller nåt, och jag hörde direkt att de snackade om Twilight. Jag vet inte vad de sa som gave it away, men jag gick ut i köket och lyssnade. De snackade om varför folk gillade serien osv. Det var typ två tjejer och en snubbe (som jag tror var hosten), en av tjejerna var fett awesome och snackade om hur dålig litteratur det var, och snubben var fett kritisk och jag gillade honom fett mycket!

Youtube har fixat widescreen videos, vilket bara är fult. Nerimon (Alex Day), gjorde en video angående att Youtube-överhuvudena aldrig kommunicerar med användarna och skaffar en massa features som ingen vill ha osv. Jag håller med om i princip allt han snackar om i videon, och jag hoppas verkligen att Youtube lyssnar på dem.

De senaste dagarna har jag lyssnat massa på ExpelliarmusCast, en massa awesome podcast om Harry Potter, på svenska, en av hostsen är Hanna, en supertrevlig tjej som är massa awesome. Hon är typ svenska fandomens Melissa Anelli.
EC började i oktober för ett år sen, och la upp regelbundna episoder resten av året. Under 2008 har det varit väldigt glest, den senaste var en minisak om WB's uppskjutning av HBP. Jag tror att jag började lyssnade för ett år sen ungefär, och jag blir helt nostalgisk av att lyssna på dem. Och de är fett roliga, älskar när de snackar om kärlek i HP i episod 3, de snackar om sina OTP's.

En av cohostsen (som jag inte minns vem det är, förlååååt): Jag var faktiskt Harry/Hermione-shipper först.
Alla: *tystnad*
Hanna: ...oj.

Jag hoppas de kan hitta tid och fixa fler episoder, för jag saknar det. Jag minns när jag satt vid datorn på julafton och hatade mitt sega internet som inte ville låta mig ladda ner julepisoden.

Nu ska jag försöka skriva på min NaNo...


Kommentarer
Postat av: hanna

gaaah storhetsvansinne blandat med dåligt samvete. det kommer nya avsnitt när alla lyckas få ihop sina liv och när jag lyckas bestämma vad av alla mina projekt inom fandomen jag verkligen vill satsa på.

2008-11-27 @ 22:06:18
URL: http://hannamariefiddeli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0