Maaaaaaaaaaaat.

Jag pratade med mamma och pappa tidigare idag, och det var precis när Sverige-Danmarkmatchen var igång. Vi bryr oss inte så mycket om fotboll, men ungefär i slutet på första halvlek fick pappa för sig att kolla upp ställningen i matchen. Hur? Han gick in på dn.se, för där fanns det minsann realtidsreferat.

Seriöst?! Jag tycker att det är astråkigt att kolla på fotboll, att läsa en artikel i tidningen dagen efter går väl an, men realtidsreferat? Det låter som det tråkigaste konceptet ever. Jag undrar om någon använder det seriöst.

Det var trevligt att prata med mami und papi, även om jag började gråta lite random när mamma sa att jag inte kunde ha Converse mitt i vintern. It's that time of month, typ. Förutom att det inte är den tiden på måndaden, utan den tiden på var tredje vecka. Jag är så sur. Jag har alltid varit extremt regelbunden, men sen jag kom hit har jag väl också varit det egentligen, förutom att mensen kommer just var tredje vecka. INTE OKEJ.

Jag hatar att vara en fertil kvinna.

Annars har dagen varit ganska nice. Fick våfflor till frukost, och nyss kom jag tillbaka från en lång promenad i skogen med Jennifer, Melody och hundarna. Och så hittade jag ett recept på quornköttbullar som jag funderar på att göra till jul, för ja. Lite svensk är man ju. Detta kommer bli min första jul som vegetarian, så jag börjar fundera på maten, eftersom jag älskar mat, hehe. Plötsligt blev jag väldigt sugen på typ...sojaprinskorvar eller nåt, hahah. Och ägg, och choklad. Mmmmmmm mat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0