The cake is a lie....

När man ska på ett LAN och har erbjudit sig att baka en tårta till två kompisar som fyller år dagen efter och är väldigt stressad över att göra denna tårta är det väldigt frestande att bara säga "The cake is a lie", och vara klar med det. Men det skulle ju vara rätt taskigt. Så jag (och  mamma) gjorde en Minecrafttårta till Arvid och Robin.

Lite kubande och dörrbakande.

(Pinnar var till för stabilitet. Anledningen till den udda färgen på det översta lagret är att jag var tvungen att göra ny kristyr till de sista tre kuberna. Det blev inte riktigt samma färg...men visst ser man att det är ett hus?)

Födelsedagsbarnen.
Idén kom fram när jag fick lust att baka en nördig tårta till LANet på grund av födelsedagarna, och alla tyckte att Minecraft skulle vara coolt. Det var till och med passande då affischen för LANet var från Minecraft också.


(Gjord av Jonas.)

Arvid byggde en mall. Jag fick modifiera den lite när det väl kom till bak men det blev helt okej ändå. Dessutom blev tårtan god enligt alla som kommenterade den, vilket var nice. Den blev uppäten, och det ser jag som ett bra betyg.

Kommentarer
Postat av: Mikael Tylmad

Snajdig tårta!

2011-01-26 @ 00:32:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0