Yes, I caved.

Det är fortfarande November, men jag sitter och lyssnar på jullåtar, och bryter därmed min regel om inga jullåtar innan December.

Det är i alla fall mindre än en månad kvar till julafton. Ser fram emot jullov. Det är så skönt och bara ta det lugnt ett tag, dricka massa te och läsa.

Men jag har inte lyssnat på vilka jullåtar som helst, utan på Jingle Spells-låtar. Både samples från Jingle Spells 2 på TLC och de jag har från förra årets Jingle Spells. Jag har lyckats få alla låtar från dem, utom de två sista spåren, vilket är fail eftersom jag har lyssnat på samples från dem och speciellt The Remus Lupins låt, som är jättetrevlig. Ska se till at införskaffa dem snarast :)
Andra favoriter från förra årets edition är Catchlove's låt It's snowing vilken är alldeles underbar. Jag började spela den för min familj när det snöade för första gången för några veckor sen. Årets Catchlove-låt heter It's still snowing, vilket kan kännas lite tråkigt, men den är featuring Danny Dementor, en sjukt bra wrapper, som är mycket bättre än jag, hoho. Jag hörde hans låt She's a mudblood för massa månader och föll direkt.
Ministry Of Magic's Oh, holey night (featuring The Parselmouths), om hur stackars George förlorade sitt ena öra i DH, är också en favorit. Jag lyssnade jättemycket på den i somras någon gång, gick och sjöng på den i skolan och fick några skumma blickar osv. Men det gör inget, för jag är en stolt Wrockoholic!

Så jag kommer bli väldigt, väldigt sur om PayPal inte slutar vara drygt, för då kommer jag inte få Jingle Spells 2 :(

Mitt uppe i NaNoWriMo'n hinner jag inte titta på alla videos jag vill titta på på youtube, men idag såg jag en vlogbrothers video som innehöll Hank och han snackade om hans skiva, So Jokes, som bara såldes på Tour de Nerdfighting, men nu ska man kunna beställa den. Jag är massa pepp, men man betalar via PayPal och pappa kommer bli sur om jag ber honom beställa en till grej och måste betala via dem.
Jaja. Om man inte vet vilka vlogbrothers är så är Hank snubben som gjorde låten Accio Deathly Hallows, vilken de flesta i den svenska HP fandomen har hört, eftersom den är något av ett ledmotiv för oss, känner jag i alla fall.

Men nu borde jag öva bas och gitarr, eftersom jag ska gå ner till Kulturskolan snart för att vara där i hundra år. Okej, inte idag, eftersom jag och syster bestämde oss för att skippa TB-rep, då vår kära mor fyller år och vi ska äta middag med henne. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0