Just a thought.

En sak jag tänkte på när jag såg Prop 8 The Musical var att det var fett skönt att någon (Jack Black/Jesus i det här fallet) äntligen nämnde att USA faktiskt byggdes på en grund där kyrka och stat var separat, vilket det känns som om amerikaner glömmer bort ibland. Känns ju som att det är ett krav att presidenten är kristen (och nu borde jag gå och lägga mig istället för att sitta och googla, men tog det inte aslång tid innan de fick en president som var annat än typ...protestant eller nåt? Så ja), vilket är helt sjukt eftersom folk faktiskt emigrerade dit för att få lite religionsfrihet. Liksom, Sverige är bättre på att vara sekuläriserat, och kyrka och stat har bara varit separerat sen 2000 här.

Kommentarer
Postat av: Vickan

Oj, wow där ser man. Hade inte det minsta aning om detta, och blev lite fascinerad nu. :D

2009-10-07 @ 08:44:39
URL: http://slytherinsailor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0