Det kliar.

Sen Harry and the Potters' underbar turné i Sverige har jag blivit lite sådär obotligt inspirerad. Jag beundrar dem jättemycket, för de lyckas ju på något magiskt sätt leva på sin musik och det verkar så himla härligt. Jag vill ha det så. Det är min ultimata dröm. Det enda jag vet säkert att jag vill göra är ju musik - sen har jag försökt komma på mer realistiska drömmar, men det är svårt. Jag tycker om så mycket olika saker, och skulle vilja studera en hel rad ämnen (om det fanns bra lärare i alla då), men sen måste man ju få en nyttig utbildning som leder någonstans och det känns så ångestfyllt. Vad vill jag göra inom kemi liksom? Eller historia? Det enda jag kan tänka mig att göra är engelsklärare typ. Men var ska jag läsa? Vill jag lämna Stockholm? Lund verkar ju nice...men uuuuuh vad jobbigt det är.

Och jag vet, jag ska bara börja tvåan, jag måste inte tänka på universitetet nu, men tänk om jag vill läsa något med kemi och jag inte läst Kemi B? Jag måste välja till det snarast. Bah.

Så nu vill jag musicera ordentligt, men jag har inte haft tid att göra det på sistone med allt HatPande och jobbande. Nu när jag har några timmar att döda innan jag måste gå och sova och till jobbet imorgon (fml. skola sen. jag är rädd) så går det liksom inte. Jag vill skriva wrock och mugglarmusik och kreativiteten kliar men det kommer liksom inte ut något! Det är jättestörande. Jag hoppas verkligen det släpper snarast.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0