Ny dator: Successful!

Såååå, efter mycket arbete (mest från Arvid's sida...) och lite blod...så har jag en fungerande dator, med fungerande 64-bitars Ubuntu, med fungerande ljud, och ja, allt fungerar i princip, förutom att trådlöst internet bara funkade i början. Yay, kabel mellan mitt rum och routern där nere, fint. Menmen, en lösning finns nog i frramtiden. Vi fick i alla fall alt gr att fungera på mitt awesome Apple-tangentbord från 1998!
Lite bilder:
Arvid skar sig på moderkortet. Det blödde som FAN men det var tydligen ett jättelitet sår. Moderkortet blev i alla fall inte helt nerblodat.

Det jag gjorde var mest att öppna förpackningar och skruva i skruvar. Och skriva in mitt lösenord när saker skulle installeras.

'
Carl-Anton var också med förstås. För er som inte vet det är Carl-Anton min faithful companion.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0