Att läsa tidningen...

Gör mig ganska arg. Men jag har gjort det varje morgon den senaste tiden, för att bilda mig eller något. Och det blir så att jag vaknar upp av ilska och bara vill  döda alla dåligt konstruerade meningar och dumma människor det skrivs om.

Saker som upprörde mig imorse var:

- USA's vapenlagar och att en del amerikanska medborgare tycker att eftersom det står i ett ganska gammalt dokument att de ska få ha vapen hur de vill går det bra. Jag menar, varför ska man förnya sig? Inte för att det är bra för samhället, tydligen. Det är ju bara för att de vill ha vapen för att de tror att de är säkrare då, eller något sånt. Men dumhuvuden. Med mina pacifistögon har jag svårt att förstå deras side of the story.

- Dumma hovrätt eller vad det nu var som kände att de skulle få definiera hur prostutierade ser ut (i någon slags dom, what?), att det är bara så de ser ut och att ingen annan gör det typ. Och andra allmänt dryga antaganden om hur vanliga tjejer är till skillnad från hur horor är.

Samt jobbiga meningar och dåliga översättningar/upprepningar. Ja, jag vet att jag inte är journalist/allmänt informerad om världen och inte borde klaga på dem. Men ändå. Jag älskar att klaga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0