Ikväll...

...kommer min nya dator förhoppningsvis vara igång! Troligtvis med Ubuntu. Det kommer bli så vackert. Och eftersom allt kommer vara mycket bättre än på Everdeen (min laptop som troget följt mig under två år, men som inte är bra för mycket mer än surfande och NaNoWriMo-skrivande) kommer mitt liv vara mycket bättre. Eller något. Nejmen, jag kommer kunna editera videos utan att känna mig tvungen att starta windows. Huuu, hemska tanke.

Jag sitter och väntar på att Arvid (och kanske Markus, men det vet jag inte, för han är fett dissig) ska vakna och komma hit och hjälpa till att sätta ihop datorn. Jag kommer antagligen visa bilder.

För övrigt väckte mina föräldrar mig imorse för att visa mig solförmörkelsen, men jag var så trött så att jag gick och la mig sen. Och nu visste jag inte om det var en dröm eller inte. Jag var tvungen att googla på det. Det var naturligtvis ingen dröm, men att månen stöttes iväg som någon slags jättekomet; stor, rykande och svart, var nog en dröm. Antagligen inspirerad av Osmos och Doctor Who.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0