Kick Ass Coffee.

Nog för att kanadensiskt kaffe kunde vara blaskigt ibland (typ se ut som te), men jag har inte lyckats hitta så gott kaffe som Kicking Horse Kick Ass Coffee. Jag och Trevor levde på det mina sista veckor i Kanada och jag minns att jag köpte kaffe på extrapris på Kootenay Market till hans familj för att vi hade druckit så jävla mycket kaffe när vi tittade igenom hela Avatar: The Last Airbender inför filmens premiär dagen innan jag skulle åka hem (den filmen är typ den sämsta filmen ever btw). Men jag köpte inte kaffe till mig själv så att jag kunde ha det när jag kom tillbaka till Sverige.

Kicking Horse är ganska litet kanadensiskt (BC!) och gulligt och allmänt mysigt och jag får hindra mig själv från att beställa hem litte Kick Ass Coffee. Det är sjukt dyr frakt (den långsammaste kostar dubbelt så mycket som själva kaffet), så det känns lite ovärt. Speciellt då jag känner folk som skulle kunna skicka det till mig. Trevor har köpt kaffe men inte skickat det till mig, men jag har å andra sidan inte skickat det jag tänkte skicka till honom i typ höstas till honom, så det känns som att vi båda är lika dåliga.

Jag får helt enkelt vänta till juni då jag åker tillbaka till British Columbia och kan gå in på Kootenay Market och köpa massor av gott kaffe jag kan ta med hem. Det kommer kännas rätt nice.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0