Nyår. Och en söt katt.

Jag har aldrig riktigt haft nyårslöften. Det har aldrig varit en tradition. Men jag tror jag har en del mål för 2011. Kanske inte just saker som ska hållas i ett år, men saker som jag vill börja göra. Och om det håller i ett år så finns det väl ingen poäng med att sluta.
Så, mina mål, och motiveringar.

1. Inte äta gelatin.
Sen jag blev vegetarian för ungefär två år sedan har jag inte alltid brytt mig om gelatin. Jag äter förvisso inte jättemycket godis men när jag gör det blir det ofta med gelatin. Nu ska jag göra eget, lagom nyttigt godis och, ja, vara glad. Eller något.

2. Bojkotta Coca Cola Company och Kraft Foods.
Because of the evilness.Nejmen jag tycker de är lite sketchy. Det jag ger upp med Kraft Foods är Marabou, men Marabou har inte Fairtrade och det är fail. Och Coca Cola tycker jag inte är gott längre; Ubuntucola (Fairtrade + fint och nördigt namn) slår allt.

3. Blogga och göra fler videos.
Jag har sugit på att blogga under 2010. Jag har varit upptagen med att vara upptagen i Canada, och att komma hem från Canada och bli van. Men jag tycker att det är kul att blogga och skriva och så och jag glömmer ofta bort det. Men nu blir det nya tag. Dessutom är jag torsdag på collabchanneln NerdMumbles, vilket förhoppningsvis skapar awesome vloggingskills som har rostat till sig sen 2009.

Jag får nog sluta där. Jag skulle kunna säga att jag vill äta bättre, plugga bättre, vara bättre, men ja, det blir väl tjatigt. Men jag ska nog sticka mer i alla fall. Höhö.

Men ja, nu är det ett nytt år. Nyårsaftonen spenderades med John, Arvid och Jonas. De kom hit och vi hade fancy schmancy dinner med mami und papi och sen skulle vi ha byggt ihop min nya dator men eftersom chassit kom på villovägar i Stuvsta i torsdags blev det inte så. Dock har jag satt upp min nya skärm, kopplad till min laptop, och den är stor och fin och allt är underbart. Vi använde den till att titta på Back To The Future part II och III. Med en liten paus i tvåan då det blev nytt år. Pojkarna drog hem vid fyratiden och sen låg Janson och sov på min säng och han var jättesöt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0