Poncho!


Jag började på den här ponchon för mer än ett år sen, garnåtgången var lite galen så jag orkade aldrig göra klart den, men jag tog fram den igen för nån vecka sen, och den blev klar i fredags. Det är basically två rektanglar (ca 82x53 cm) man syr ihop. Det mesta är rätstickning, med lite inslag av slätstickning ibland. På den ena rektangeln följde jag mönstret (som jag hittade i mormors handarbetepärm) med randning, men på den andra var det väldigt random. Jag är väldigt nöjd, den blir mitt nya favoritplagg typ. Efter mina jumpsuits.

Idag ska jag på stickträff så då ska jag nysta klart mina härvor (har 5 kvar tror jag), och sticka på Matildas födelsedagssockor som jag failade och inte fick klart tills hennes födelsedag xO

Kommentarer
Postat av: zampo

den var awesome!! jag blev faktiskt lite avis. den såg comfy ut :D

2009-08-24 @ 13:07:14
URL: http://elmen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0