Dying to say this to you.

Nu har jag rippat The Sounds andra platta till John och lyssnat på dem lite. De är fett bra, även om jag brukar ha problem med kvinnliga sångare i lite rockigare band. Vilket är totalt fail eftersom jag skulle vilja vara en sån, hoho. Jag får bli lika kool som Maja helt enkelt!
Jag får lundkänslor av att lyssna på The Sounds. De är visserligen från Helsingborg, menmen. Jag har ju rötter därifrån hohoh.
Jag började lyssna på the sounds för jättelängesen ju. Måste varit i lågstadiet eller fyran. Jag har inte direkt lyssnat så ihärdigt, men de är ju bra. Jag försöker komma på om jag har sett dem förut eller inte, men jag vet inte. Kanske på Malmöfestivalen. Malmöfestivalen är sååååååå bra, Malmö är en fett trevlig stad! Jag hann inte se några band när jag var där 2006, bara typ gå runt med Karin och leta tröjor på den avstängda vägen. Hahahah. Det var mysigt i alla fall. 2007 åkte jag dit med syster yster, träffade Karin även då. Vi såg lite Laakso, Sahara Hotnights och jagharsådåligtminne så jag kommer inte ihåg några fler.
2008 åkte jag inte ner, och det sög ju lite. Men Malmöfestivalen är lite fail på ett sätt för den är ungefär när skolan börjar = nice skolstart för de som bor i eller i närheten av Malmö, men epic fail för stackars mig, för då hinner jag inte se alla superbra band!
Men jag kanske drar dit i år. Skulle vara nice.

I alla fall, all svensk musik till ära lyssnar jag just nu på P3 Guld. 2008 var jag jättefailig och hade ingen koll på svensk musik alls. Jag hade inte koll på ny musik heller, för jag lyssnade bara på SP och det som spelades på MOTH typ. Och wizard rock.
Men P3 är en fett bra radiokanal, så den borde jag lyssna mer på. Det enda dryga är att Remus inte kan spela radio (bara podcasts dårå), och det känns lite drygt att bara överge stackars Remus. Men, egentligen borde jag lyssna mindre på honom, för hörlurarna är snart döda, och jag kan verkligen inte använda andra lurar än iPod-lurar (egentligen snäckor men jag tycker det är töntigt att säga så!), och det är inte för att de har superbra ljud eller nåt sånt koolt, men de är de enda som sitter bra i mina öron. Det är lite drygt, eftersom iPod-lurar dels suger eftersom de går sönder så jäkla lätt, och sen när man behöver nya och inte riktigt vill köpa en ny iPod för att få ett par fräscha lurar är de fett dyra. Jävla Apple. De som håller på att falla sönder just nu är de jag köpte sista dagen i Oxford eftersom de jag hade då hade pajat så lägligt. Liksom, kul att åka hem utan att kunna lyssna på Remus </3.
Hursomhelst verkar det som att brittiska iPodlurar håller längre, för de här har jag haft sen juli, och det är ju typ sex månader. De jag fick med Remus höll i typ tre. FAIL.

Min pappas heta mp3-spelare kan däremot spela radio! Och han använder den inte ens. Känns som en skymf mot mig, för jag hade liksom varit duktig och fyllt den med wizard rock innan han fick den i present. Han har inte lagt in sin favmusik på den än ;o

Men nej, i år ska jag vara duktig och lyssna på p3. Webbradio funkar ju, och sen lär jag ju sitta och plugga massa i köket, och där har jag ju vår übergamla sak som är sjukt stor och äcklig men som spelar radio.

Håkan Hellström vann Årets Artist, jag tänkte lite på Hanna ;)

Men nu ska jag ta och ta ut datorn i köket och baka lite mer :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0