Nytt år.

2008 var ett riktigt bra år. 2008 var året då jag började umgås mycket mer med the Potter people igen. 2008 var året då jag blev riktigt besatt av wizard rock och HP podcasts. 2008 var året jag lyckades övertala mina föräldrar att låta mig gå på Rockbjörnen kvällen innan. 2008 var året jag köpte tre likadana Simple Plan-skivor, just because I could. Jag såg SP för första gången på nästan tre år. Köade flera timmar för både signering och konsert. Träffade trummisen som prytt mina väggar i två år. Hoppade fram till honom i en sovsäck och fick en kram.
Jag gick på wizard rock konsert, och startade ett eget wizard rock-projekt (som visserligen inte var särskilt lyckat, menmen), upptäckte youtube's härligheter, blev aktiv på fefo. Såg Neverstore och fick signerad sko. Lärde känna Natha och Hillevi ordentligt <3 Såg All Time Low med dem.
Jag gick ut nian. Kom in på Tullinge Gymnasium, natur med inriktning matte-data. Konfirmerades. Åkte till Oxford. Träffade underbara människor. Nerdfightergatherings. Cyklade till stationen för att träffa John efter hans Stockholm, Sweden-video (lyckades då inte, men hade en trevlig, något kall dag med Dreaner och andra nerdfighters som joinade oss sen) . Började gymnasiet, i en underbar klass. Såg SP igen. Spelade på en wizard rock-spelning, både med Krum Viddy och Solitary Snape. Skrev NaNoWriMo, lyckades. Läste Paper Towns <3 Köade till Beedle The Bard.

Väldigt bra, ja. Men vissa saker var dåliga. Dagarna efter Oxford var hemska. Oktober var väldigt hemsk; min gammelfarmor dog och jag ville gå på hennes begravning i Malmö men skulle se SP samma dag. Bröt ihop i skolan. Men det ordnade sig.

Igår, första dagen på året, hade jag en riktig gråtdag. Bråkade med madre osv, mådde skit. Grät väldigt mycket.
Men jag vet att 2009 kommer bli awesome. Som jag sa i gårdagens SIYP-video, 2009 kommer bli ett awesome, nördigt år <3
Nerdfightergatherings kommer bli awesome. Solitary Snape's planer kommer förhoppningsvis förverkligas och därmed förvandlas till awesome. Expecto Patronum 09 tänker jag inte missa för allt i världen. Jag kommer sticka massa. Och skulle det inte komma ut en ny Percy Jackson-bok? <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0