Revenge On The Radio.

Idag hade jag sovmorgon, så jag behövde inte stressa. Bestämde mig för att ha på mig min svarta kjol med smala vita streck och Melody Club-tröjan systra min skänkte mig när hon skulle flytta. Till det den gröna koftsaken jag köpte efter nyår, Slytherinsockorna och dubbelt par leggins. Jag klarar inte av att använda strumpbyxor, de glider alltid ner. Leggins kan man i alla fall dra upp hur mycket man vill x)
I alla fall, när jag gick till bussen tänkte jag att jag kunde lyssna på Melody Club tröjan till ära, jag har ju inte lyssnat på dem på evigheter. Men jag upptäckte till min stora fasa att jag bara hade två låtar!! Palace Station och Take Me Away, i och för sig väldigt bra låtar, men ändå. Skandal! Jag hade både Music Machine och Scream på min förra iPod. Så nu sitter jag och blastar Melody Club i mitt rum. Pappa körde på U2 i köket.



Hemfärden från skolan var ju en upplevelse. Jag slutade 15.20, och bussen gick 15.38, så jag hängde i datasalen med programmeringsnördarna ett tag, sen gick jag till busshållplatsen. Men halvvägs dit kom jag på att jag glömt mina nycklar uppe i datasalen, så jag var tvungen att gå tillbaka. Jag orkade inte springa i hopp om att hinna med bussen ändå, så jag sket i det och stannade en halvtimme till, gick till hållplatsen lagom till 16.08. Men bussen kom inte förrän efter 16.20, lite fail. När den var framme vid Tullinge station verkade det som att den skulle köra förbi, men sen åkte den in på andra infarten av nån anledning. Där skulle det bytas busschaufför, och den nye busschauffören segade med att köra iväg.
När vi nästan var framme i Tumba kollade jag på klockan, och den var 16.34. 725an gick 16.32. Yaaaay, nu måste jag vänta ännu tio minuter i kylan, tänkte jag (det var sjukt kallt). Men när bussen körde in på bussterminalen såg jag 725an stå där fullproppad med folk. Jag tänkte att med min tur skulle den säkert åka iväg innan jag hunnit av från 713, men icke, jag hann med! Satt där någon minut, sen sa chauffören att alla skulle gå till bussen bakom, för det var tydligen något problem. Jag gjorde så, och fick en mycket bättre plats, haha.
Man kunde kanske trott att jag var jättearg efter detta, men det var jag faktiskt inte. Varför inte? Det är fredag! Inget tvång på att plugga, inga aktiviteter = det gör egentligen ingenting om jag kommer hem senare. Gabbe stack hem för att sova, och Redoz och Chonge drog också rätt tidigt, men om de stannat hade jag antagligen också gjort det.
Och vad hade det gjort om jag blivit sur? Jag hade ju inte kommit hem fortare för det, och jag hade ju bara slösat energi på att vara arg. Även om jag klagar väldigt ofta känner jag mig ändå som en väldigt positiv person. Jag har ganska lätt för att bli glad hoho.

Hohohoho jag känner mig allmänt pepp på allt just nu :D Innan programmeringslektionen började kollade jag snabbt FeFo, och Expectos hemsida är uppe :'D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0