Happy Birthday.

Idag är det ju Harrys, och framför allt den allsmäktige Jo Rowlings födelsedag. Jag är ju i Skåne, så jag kan inte fira "ordentligt", men jag kände att jag hedrade Jo lite genom att promota literacy idag. Vi gav ju mina kusiner böcker, jag uppmuntrade Mildred att lyssna på Häxan och Lejonet och sen läste jag Pettson för henne och Folke. Det var trevligt.

När vi åkte tillbaka till Billesholm åkte vi genom Lund, det var trevligt. Jag tycker Lund är en väldigt mysig stad. En av mina favoritbokserier när jag var mindre var Petrini-deckarna, som utspelade sig i Lund. Vi letade efter garnaffärer på eniro igår, och när det dök upp en i Lund på Lilla Fiskaregatan blev jag lite glad, eftersom huvudpersonerna bor på den gatan. Ska kanske läsa om den serien (och låna de sista böckerna i serien som jag inte har) innan jag åker. De är ju ganska korta så det bör nog inte vara svårt att hinna. Det skulle vara mys iaf.

Annars har jag lyssnat ganska mycket på Kid Down de senaste dagarna. De är så trevliga <3 De spelar på Stagedive eller vad det nu heter i Nykvarn den 22a, undrar om jag ska försöka ta mig dit. Hillevi och Natha snackade om att de skulle dit, så. Det skulle vara mys. Hah, de där Nykvarns-festivalerna har växt till sig!

Kommentarer
Postat av: Poffe

Du har ju så himla bra bok-smak alltså :D

2009-08-09 @ 23:06:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0