Kokböcker.



Idag kom mami und papi hem från Skåne, och de hade med sig lite grejor som mormor skänkt oss. Bland detta fanns en vegetarisk kokbok till mig men även en anteckningsbok iklädd blommigt omslagspapper som innehöll recept som min mammas farmor skrivit ner. Jag tyckte det var fint.



Recepten är på tyska, och skriven på väldigt (för mig) otydlig skrivstil. Någon gång ska jag försöka tyda dem och se om jag kan laga något gott.

Jag tycker det är lite charmigt med saker som går i arv så här. Min familj har också en bok med nedskrivna recept och receptreferenser. Kan inte säga att den är lika prydlig (eller hel) men den är gullig för mina föräldrar har haft den sjukt länge och den har till och med min typ, åttaåriga handstil i sig.



Vi har också en digital Julreceptsamling med allt vi lagar till jul, komplett med kommentarer kring smak och åtgång på julbordet från varje år. Den är gullig. Min familj är familjen Matnörd typ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0