Kläder!



Jag har inte köpt så mycket kläder under min tid i Canada. Det finns inte direkt ett superstort utbud av klädaffärer här där jag bor (jag saknar H&M lite...), och jag har inte direkt några kompisar att shoppa med. De jag umgås mest med är ju killar och just Tomlinsontvillingarna är inte så shoppingpigga direkt. Dessutom har jag varit ganska försiktig med pengarna och inte köpt mycket alls överhuvudtaget.

Men under Spring Break var jag i Calgary och Saskatoon, och då köpte jag ändå lite grejer. Förutom några böcker, en handväska och en asnice mikrofon blev det lite kläder. Jag hittade en kjol (som jag fick många komplimanger för i skolan idag!), två koftor och två linnen, och två niceigt nördiga tröjor - den ena med Yoshi på (se ovan) och den andra med Pokémon på. Det var fett nice!

Ett behov som dock inte stillades var ett behov av tunikor. Jag har två just nu. En lite tajtare och en mer loose fit som jag sydde i Textiles förra terminen (den är grön!), men jag vill ha fler! Det är verkligen ett nice plagg, och jag gillar inte att ha byxor egentligen. Den enda anledningen till att byxor är nice är ju att man har fickor lättillgängliga. Annars är det rätt failigt med byxor. Så jag tänkte hitta lite tunikor när jag väl höll på att handla kläder.

Men icke. Kunde inte hitta något alls i stilen jag tänkte mig. De enda klänningar jag hittade var alldeles för...seriösa. Tighta/korta och lite för formella typ! Inget jag kände för i alla fall. Så det var synd. Förhoppningsvis kan jag hitta något inför sommaren!

Btw, jag har skrivit mer på min stickblogg! Ska försöka skriva mer på den, och om någon vill hjälpa till med en design/header skulle det uppskattas väldigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0