Lite längtan

Jag längtar efter våren. Jag vill ha sol och mys och slippa tjocka kappan som bara täcker över mina (apsnygga) kläder och kunna sitta ute på skolgården och dricka kaffe där istället för i den mörka cafeterian och ja! Jag vill vara pigg igen, vara inspirerad igen. Se ljuset igen.

En annan grej jag längtar efter är att flytta hemifrån. Jag vill ha ett litet bo som jag kan inreda och ha gulligt och trevligt och kanske en liten kattunge också. Och jag vill plugga på universitetet. Jag ser mina gamla klasskompisar vela mellan civilingengör och datalogi på SU eller vad det nu är och jag är så avundsjuk. Det är så lång tid kvar för mig. Jag vill vara klar med gymnasiet, jag pallar inte fler dumma redovisningar som jag inte bryr mig om. Jag vill lära mig något jag är intresserad av.

Åh, vad jag längtar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0