To kill a cold.

Jag har säkert bloggat om mina förkylningsdödarmetoder förut, men whatevs, jag känner mig sjuk och hängig och då får man vara lite upprepande tycker jag.

För lite mer än en timme sen satt jag på Kulturskolan och somnade och kände mig allmänt hängig och snuvig och uuuh det var jobbigt. Så när jag kom hem gjorde jag te med honung och citron och två rostade mackor med lite olivolja, salt och vitlök. Dessutom åt jag marinerade stora vita bönor till middagen och marinaden innehåller typ två vitlöksklyftor. Omnomnom, jag älskar vitlök.

Jag har känt mig väldigt matlagig de senaste dagarna. Jag kollade runt på lite vegorecepthemsidor och hittade ett recept på vegansk (!!!), pseudoitaliensk poutine. Om ni  inte vet det så är poutine sjukt kanadensiskt, och typ det enda som är värt att nämnas när det gäller kanadensisk mat. Poutine är i alla fall pommes frites med gravy och ost! Sjukt nice. Dock är gravy oftast gjort på köttsky vilket inte riktigt funkar för mig, men jag och en kompis gjorde faktiskt vegetarisk poutine för lite mer än ett år sedan. Jag ska i alla fall pröva receptet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0