Kafferep med TARDIS?

Under större delen av dagen har jag försökt få mig själv på andra tankar och det är ju lagom lätt när man har the attention span av en val som försöker komma på meningen med livet medan den faller till marken tillsammans med en blomkruka (ja, extremt framtvingad och osäker h2g2-referens). Jag försökte med att plugga, vilket är vad jag måste göra idag, och det gick med ungefär två tal åt gången. Sen fick jag lust att se på Community. Men det fick mig bara att tänka på jobbiga saker. Samma med typ hela internet och att lyssna på radio.
Det enda som funkade var ett avsnitt Doctor Who (det första i tredje säsongen, den första med Martha). Så det var ju trevligt.

För övrigt har jag idag insett att the TARDIS är den ultimata nördprydnaden/leksaken/whatevs. För mig i alla fall. Jag hittade dessa imorse:
Liksom, det här är praktiska saker. En kakburk. Och en mugg (håll med om att det är sjukt bra med ett lock dessutom!). Jag älskar kakor och te. Dessutom är the TARDIS en blue box, ett snyggt rätblock typ, vilket betyder att det inte är någon skum form som inte går att stoppa in någonstans i skåp/bokhyllor.

NerdMumbles-människorna har fått mig att vilja ha fler nördiga saker, såsom Star Wars plushies och...en sonic screw driver (det finns faktiskt en på ThinkGeek som är en faktisk skruvmejsel och det är sjukt lockande). En lösning i det första fallet är ju att sticka eller virka (vilket Ingvild utmanade mig till), men jag har sjukt svårt att hitta mönster som inte kostar. Hallå, fattig student much? I och för sig förstår jag att folk ber om en rimlig summa för att folk ska få deras mönster, och det är ganska jobbigt att göra ett mönster. Jag är mest sur för att jag inte kan komma på ett själv. Menmen, det är en skill jag får utveckla.  Kanske ska göra Doctor Who-sockor...nördiga smycken skulle också vara något.

Slutsats: Jag måste fixa craftskillz!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0