Omnomnomnom persilja.

Nu verkar det kanske dags för mig att gå ut i den riktiga världen och smaka på allt det där med jobbiga vårdscentraler och sånt som alla politiker vill göra bättre men som det aldrig verkar bli någon förändring på. Jag vill bara ta ett blodprov, men idag har jag sett på facebook hur en kompis rapporterar om svårigheterna i att göra detta så jag förbereder mig väl på det värsta.

Nog för att det är januari, och januari-februari brukar vara då jag mår sämst, men alltså. Jag pallar inte att vara så dryg och lättirriterad och upprörd och allmänt humörsvängig som jag är just nu. För om det är något jag hatar är det att vara irriterad/arg/ledsen utan uppenbar anledning. Det är så mycket svårare att ta itu med det då.

Jag ville kolla tillståndet hos mitt blod redan förra året då jag svimmade i skidbacken och min värdfamilj tyckte att jag var blek osv, men det kostade typ 300 effing dollar för ett blodprov och det gick inte på min försäkring så det pallade jag inte. Jag försökte väl äta bättre och det blev bättre. Men det känns ändå bra att kolla upp om det faktiskt är järn det är brist på och/eller om det är något annt det är brist på.
Fan vad jag är sugen på persilja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0